hoşgeldiniz

Pipoların koleksiyonunu yapmıyorum. Pipolar benim için sınırsız tütün dünyasındaki değişik lezzetlerin keşfinde kullandığım araçlar oldular hep.
"Hayat biter tütün bitmez" deyip, elimden geldiğince çok tütünün lezzetine bakmaya çalışıyor, bunlar hakkında notlar alıyorum. Burada kendime ait bu notları benim gibi pipo tütünü meraklılarıyla paylaşmaya çalışıyorum.

Ben bir uzman değilim. Tatma şansını yakaladığım tütünler hakkında kendimce yorumlar yapıp, kendimce puanlar verdim. Her pipo meraklısının kendi ağız tadı ve tütün seçimleri bireyseldir ve tartışılamaz.

Burada kullandığım bazı pipo ve tütün terimlerini anlam karmaşası yaşamamak için Türkçeleştirmemeyi uygun gördüm. Arzu edenler bu terimlerin açıklamalı listesini aşağıda görebilirler.

Tütünleri değerlendirirken kullandığım kriterleri de açıklayan bir listeyi aşağıda bulabilirsiniz.

Yıllardır pipo tütünleri hakkında okuduklarım ve tecrübe ettiklerim neticesinde yazdığım Tütün Kültürü adlı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Pipo sever dostların, hoşuma giden paylaşımlarından derlediğim bir bölüm de eklendi.

Ziyaretiniz için teşekkürler!

23 Temmuz 2010 Cuma

Ashton - Gold Rush

İçerik: Virginia
Kesim: Ribbon
Sertlik: orta hafif
Aroma katkısı: çok hafif
Lezzet: orta hafif
Tavsiye: **

Tütün alışverişlerimi yaparken her ne kadar tecrübeli pipo içicilerinin yorumlarını değerlendirsem de gene de kendimi tutamayıp tam not alamayan tütünleri denemek üzere para ve vakit harcamaya devam ediyorum :) Genelde bu tütün hakkında söylenenler doğru çıktı. Gerektiği kadar bekletilmeden kutulanan bu harman olgun değil. Bu durum da saf Virginia meraklılarının aradığı derin ve tatlı lezzeti tam sunamıyor. Yapılan aroma katkısı da bu harmanı gereken keyifle içilebilir kılmamış, sadece içilebilir olmuş.
İyice havalandırarark da içtim. Genelde bu yöntem nemli harmanlarda işe yarar, lezzet, artırır ama bunda o da işe yaramadı. Kurutmanın yan etkisi olarak ortaya çıkan sıcak içim keyfimi bozdu.
Nikotin ve lezzeti hep eksik kalan, ısınmaya müsait bir harman. Deneyecek olursanız yavaş içmeye özen göstermenizi tavsiye ederim.
Bende hatırlanası bir izlenim bırakmadı bu tütün.

Hiç yorum yok: