hoşgeldiniz

Pipoların koleksiyonunu yapmıyorum. Pipolar benim için sınırsız tütün dünyasındaki değişik lezzetlerin keşfinde kullandığım araçlar oldular hep.
"Hayat biter tütün bitmez" deyip, elimden geldiğince çok tütünün lezzetine bakmaya çalışıyor, bunlar hakkında notlar alıyorum. Burada kendime ait bu notları benim gibi pipo tütünü meraklılarıyla paylaşmaya çalışıyorum.

Ben bir uzman değilim. Tatma şansını yakaladığım tütünler hakkında kendimce yorumlar yapıp, kendimce puanlar verdim. Her pipo meraklısının kendi ağız tadı ve tütün seçimleri bireyseldir ve tartışılamaz.

Burada kullandığım bazı pipo ve tütün terimlerini anlam karmaşası yaşamamak için Türkçeleştirmemeyi uygun gördüm. Arzu edenler bu terimlerin açıklamalı listesini aşağıda görebilirler.

Tütünleri değerlendirirken kullandığım kriterleri de açıklayan bir listeyi aşağıda bulabilirsiniz.

Yıllardır pipo tütünleri hakkında okuduklarım ve tecrübe ettiklerim neticesinde yazdığım Tütün Kültürü adlı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Pipo sever dostların, hoşuma giden paylaşımlarından derlediğim bir bölüm de eklendi.

Ziyaretiniz için teşekkürler!

25 Kasım 2010 Perşembe

Fribourg & Treyer - Cut Blended Plug


İçerik: Virginia
Kesim: Flake
Sertlik: hafif orta
Aroma katkısı: son derece az
Lezzet: hafif orta
Tavsiye: ***

Flakeler gayet kolay dolum yapılacak cinsten. Rahat da yanıyor. Virginia lezzeti bildiğimiz türden; hem tatlı hem de derinden meyvemsi lezzet dokunuşları sunuyor. Gün içerisinde çay ve kahveyle keyifle tükettim. Ancak sabah, günün ilk piposunda beni uyandırmaya yetecek sertlikte ve lezzette değil. Hafif içimi olan düz Virginia içimlerini tercih eden pipo meraklıları bunu benden daha çok seveceklerdir.

Hiç yorum yok: