hoşgeldiniz

Pipoların koleksiyonunu yapmıyorum. Pipolar benim için sınırsız tütün dünyasındaki değişik lezzetlerin keşfinde kullandığım araçlar oldular hep.
"Hayat biter tütün bitmez" deyip, elimden geldiğince çok tütünün lezzetine bakmaya çalışıyor, bunlar hakkında notlar alıyorum. Burada kendime ait bu notları benim gibi pipo tütünü meraklılarıyla paylaşmaya çalışıyorum.

Ben bir uzman değilim. Tatma şansını yakaladığım tütünler hakkında kendimce yorumlar yapıp, kendimce puanlar verdim. Her pipo meraklısının kendi ağız tadı ve tütün seçimleri bireyseldir ve tartışılamaz.

Burada kullandığım bazı pipo ve tütün terimlerini anlam karmaşası yaşamamak için Türkçeleştirmemeyi uygun gördüm. Arzu edenler bu terimlerin açıklamalı listesini aşağıda görebilirler.

Tütünleri değerlendirirken kullandığım kriterleri de açıklayan bir listeyi aşağıda bulabilirsiniz.

Yıllardır pipo tütünleri hakkında okuduklarım ve tecrübe ettiklerim neticesinde yazdığım Tütün Kültürü adlı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Pipo sever dostların, hoşuma giden paylaşımlarından derlediğim bir bölüm de eklendi.

Ziyaretiniz için teşekkürler!

10 Ekim 2016 Pazartesi

Bosphorus - 2016 Value

İçerik: Virginia Burley Perique
Kesim: flake
Sertlik: orta
Aroma katkısı: çok hafif
Lezzet: hafif
Tavsiye: ***
Daha önce paylaştığım bir diğer Bosphorus ürünü Black Stone yazımdaki girişi tekrar değerlendirin lütfen. Birol Salman' ın çabaları bu harmanda da başarılı olmuş diye düşünüyorum. Daha önceden bu harmanı Sevenhills adıyla sunmuş.

Bulk olarak aldığım flakeler dağılmadan, kırılmadan elime geçti. Nem oranı yüksek. FVF veya TPT den tecrübe edenler bilir, saatlerce havalandırmak gerekiyor. Hatta bir günlük porsiyonu geceden dışarıda bırakmakta fayda var. Dolumları flakeleri bozmadan da ufalayarak da denedim. Bozmadan yapılan dolumlar daha uzun süreli keyif sunsa da acemi arkadaşları zorlayabilir. Flakeleri ufalayarak içim yapmak ayıp veya günah değildir. Nasıl hoşunuza gidiyorsa öyle için. Önemli olan tütünden keyif almak ve ziyan etmemektir.

Tütünün kokusunda çok hafif ekşimtrak meyve, yemiş, ne bileyim, bademli fındıkımsı bir derinlik var. Orman meyveleri diye sallama çaylar var ya, sanki ona da benziyor gibi. Hoş, hafif ve ilginç bir aromatiklik var. İlk nefeslerde de bu aromayı tadıyorsunuz. İçim uzadıkça belli belirsiz virginia lezzeti ve bir de burleyvari bir keskinlik başlıyor. Bu keskinlik harmandaki perique olmalı. Bu perique bizim alıştığımız Amerikan perique değil. (Buraya, Amerikan perique elde edilirken kimyasal katkılar kullanıldığını not alalım.) Bu, Birol Beyin yerli burleyden elde etmeye çalıştığı perique. Buna Turkish perique dedim ben, kimyasalsız ;). Ne burley ne perique, ikisi arasında bir lezzet yakalanmış. İyi de olmuş. İlginç de olmuş. Harmanda zaten ayrıca biraz burley de var galiba. Hepsi karışıp güzel bir virginia burley perique lezzet dengesi yakalanmış olsa da sanki biraz eksik gibi. Daha yoğun şekilde damağı kaplamasını istiyorsunuz. Bu yüzden pufpufları arttırırsanız, biliyorsunuz, nem acılık ısı vs. Pufpufu arttırmak iyi değil. Bunu böyle içeceksiniz. Lezzeti bu kadar. Tek puanı yalnız burdan kırdım. Tamamen kişisel lezzet egom yüzünden. Yoksa bu lezzet size veya bir başkasına yeterli gelebilir.
İçimdeki ekşimtrak meyvemsi ve sanki fındıklı cevizli gelgitler devam ediyor. Perique acısı, dumanı burnumdan verirken hafifçe gıdıklıyor. Lezzet yoğunluğu benim için tatminkar olmadığından bu ne tadıydı ne kokusuydu  diye kafa yorarken, bir bakıyorum koca gün aynı tütünü tüttürmüşüm. Haftasonu müsaitliği ile de ihtiyacımdan daha fazla nikotini sindirmişim bünyede :)
Yanış düzeni gayet güzel, tertemiz. Gün boyu tüttürülebilecek yormayan bir tütün. Kaçırmayın derim. Zira perique elde etmek zor ve uzundur. Birol Beyin stoğu ne kadar dayanır bilemem ;)

Hiç yorum yok: