hoşgeldiniz

Pipoların koleksiyonunu yapmıyorum. Pipolar benim için sınırsız tütün dünyasındaki değişik lezzetlerin keşfinde kullandığım araçlar oldular hep.
"Hayat biter tütün bitmez" deyip, elimden geldiğince çok tütünün lezzetine bakmaya çalışıyor, bunlar hakkında notlar alıyorum. Burada kendime ait bu notları benim gibi pipo tütünü meraklılarıyla paylaşmaya çalışıyorum.

Ben bir uzman değilim. Tatma şansını yakaladığım tütünler hakkında kendimce yorumlar yapıp, kendimce puanlar verdim. Her pipo meraklısının kendi ağız tadı ve tütün seçimleri bireyseldir ve tartışılamaz.

Burada kullandığım bazı pipo ve tütün terimlerini anlam karmaşası yaşamamak için Türkçeleştirmemeyi uygun gördüm. Arzu edenler bu terimlerin açıklamalı listesini aşağıda görebilirler.

Tütünleri değerlendirirken kullandığım kriterleri de açıklayan bir listeyi aşağıda bulabilirsiniz.

Yıllardır pipo tütünleri hakkında okuduklarım ve tecrübe ettiklerim neticesinde yazdığım Tütün Kültürü adlı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Pipo sever dostların, hoşuma giden paylaşımlarından derlediğim bir bölüm de eklendi.

Ziyaretiniz için teşekkürler!

26 Eylül 2016 Pazartesi

Scandinavian Tobacco Group (STG) - Five Brothers

İçerik: Burley
Kesim: shag
Sertlik: son derece sert
Aroma katkısı: yok
Lezzet: çok yoğun
Tavsiye: **
Bu tütünü yorumlayabilmek için uzun bir süre bekledim. Çok nadir olarak içtim. Arada sırada da ufak notlar aldım. Paketi tüketmem iki yıl filan sürdü. Bu zaman zarfında kuruyan tütünü ufalamamak için özen gösterip arada sırada nemlendirdim. Zira sigara tütünü gibi ince kıyılmış bir halde sunuluyor.
Dümdüz bir burley bu. Anladığım kadarıyla yıllanmasına imkan vermeden ve pek işlemden geçirmeden kıyıp paketliyorlar. Hiç aroma yok. Tobaccoreviews sitesindeki yorumları okuduğum için temkinli yaklaştım bu tütüne. Peki nedir bunu bu kadar özel kılan? Tek kelime ile sertliği. İnce kıyım olduğu için hızlı yanıyor. Hızını ayarlayabilmek için nemlendirdim ben. Kesinlikle bir dolumu bitiremeyeceğimi bildiğimden hep ufak pipolarla yarım dolum yaptım. Meşhur tütün yorumcusu pipestud lakaplı ahbabım sevgili Steve, (zaten kendisi bana önermişti bu tütünü ve temin etmemde yardımcı olmuştu) dikkat et ısırır dediydi. Haklıymış.
Bu tütünün hikayesi eski. Öğrenebildiğim kadarıyla bizlerden bir kaç kuşak eski Amerikalı pipo içicileri ki o dönem zaten piposuz tütün içemiyorsun, bu haliyle içerlermiş burley tütünü. Günümüz yorumlarına bakarsanız diyorlar ki öyle efendim çay keyfiyle pipo içenlerin değil gerçek erkeklerin tütünüymüş bu. O devirlerde adamlar pipoya dolduracak kaç çeşit tütün işleyebilirdiler tartışılır ama bence en kolay ve pratik ne bulurlarsa onu içiyorlardı.
İlk yakışta burleyin o tanıdık olgun tadını alıp yanılgıya düşmemek lazım. İçimi son derece tok ve nikotin oranı tavan yapıyor. O bilindik, göğsünüzde hissettiğiniz nikotin tıkanıklığını, yükselen kalp atımlarınızla birlikte , daha bir kaç puftan sonra duyuyorsunuz. Dolumun dibini görmek zor. Sizden geriye bir şey kalmıyor ki bu sert dibi bitiresiniz... Yanıp yanmadığı belli olmayan bir tempoda usul usul içilse bile sindirmesi zor bir tütün.
"Nikotin benim göbek adım" "Ben ne tütünler gördüm, peh" tarzı yaklaşıyorsanız yine de beni dinleyin. Uyarmadı demeyin, böyle sertlik yok.
Tütünün adı da bizim dilimizde denk düşmüş. "Beş kardeş". İç de ye şaplağı der gibi :)
Bütün bunlara rağmen hayatta bir kez daha içmek isterim. Tarihi bir değeri var yaşatılan. Hani var ya uçurumun kenarına yanaşmaktan korkarsınız ama yine de o heyecan dürtüsüyle yanaşırsınız. İşte öyle birşey.

Hiç yorum yok: