hoşgeldiniz

Pipoların koleksiyonunu yapmıyorum. Pipolar benim için sınırsız tütün dünyasındaki değişik lezzetlerin keşfinde kullandığım araçlar oldular hep.
"Hayat biter tütün bitmez" deyip, elimden geldiğince çok tütünün lezzetine bakmaya çalışıyor, bunlar hakkında notlar alıyorum. Burada kendime ait bu notları benim gibi pipo tütünü meraklılarıyla paylaşmaya çalışıyorum.

Ben bir uzman değilim. Tatma şansını yakaladığım tütünler hakkında kendimce yorumlar yapıp, kendimce puanlar verdim. Her pipo meraklısının kendi ağız tadı ve tütün seçimleri bireyseldir ve tartışılamaz.

Burada kullandığım bazı pipo ve tütün terimlerini anlam karmaşası yaşamamak için Türkçeleştirmemeyi uygun gördüm. Arzu edenler bu terimlerin açıklamalı listesini aşağıda görebilirler.

Tütünleri değerlendirirken kullandığım kriterleri de açıklayan bir listeyi aşağıda bulabilirsiniz.

Yıllardır pipo tütünleri hakkında okuduklarım ve tecrübe ettiklerim neticesinde yazdığım Tütün Kültürü adlı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Pipo sever dostların, hoşuma giden paylaşımlarından derlediğim bir bölüm de eklendi.

Ziyaretiniz için teşekkürler!

4 Ekim 2016 Salı

Bosphorus - Black Stone (Burley Flake)

İçerik: Burley
Kesim: flake
Sertlik: orta sert
Aroma katkısı: yok
Lezzet: orta yoğun
Tavsiye: ****

Tütünü yorumlamadan önce söylemek istediğim bir şey var. Ülkemizde kaliteli pipo tütününe ulaşmak ne kadar güç hepimiz biliyoruz. Yıllardır keşke bizim de içilebilir tütün üreten girişimcilerimiz olsa, bu işi deneseler de biz de faydalansak dedik. Üstelik tütünün en güzellerini yetiştiren bir ülkemiz var.
Net olarak belirteyim, sevgili Birol Salman bu işi denemekten çıkmış, başarmıştır. Sunduğu her tütünü henüz deneme fırsatım olmadı ama denediklerimle kendi kendime bu kanıya vardım. Bunlardan ilki Black Stone adını verdiği saf burley flake.
Ben bulk olarak aldım. Bütün ve kırık halde flakeler, son derece makul bir nem oranında elime geçti. Bunları vakit kaybetmeden kapağı  güzel kapanan bir kavanoza naklettim. Aklınızda olsun, tütünü naylon torbalarda uzun süre saklamayın. Naylondaki kimyasalların içeceğiniz tütüne karışması zaman içinde muhtemeldir.
İstenilen oranda havalandırıp dolumları hem kırık olarak hem de bozulmamış flake olarak denedim. Her şartta düzenli yanıyor ve temiz bir kül bırakıyor. Bu temiz, beyaz kül, tütünde kimyasallara çok bulaşılmadığını gösteriyor.
Lezzetteki değişim çok fazla değil. Yalnız yerli burleyin hafif baharatlı gibi bir lezzeti de gelip gidiyor. Dolumun yarısından itibaren arada bir serinlik ve hafif bir tatlılık var. Bu tatlılık burleylere has değil ama virginia şekerine de benzemiyor. Zannedersem yerli tütünün bir özelliği bu. Çok da keyifli.
Gelelim nikotine. Burley bu :) Yanışı ve ilk bir kaç nefesi kolay olduğu için aldanıp pufpufu şaşırtmamak gerek. Tokat gibi yersiniz yoksa nikotini. Göğsünüzden gırtlağınıza doğru bir tokluk, taş yutmuşçasına. Unutmayın, harmanın adı black stone, kara taş. İlk yakıştan itibaren pufpufları özenli yapıyoruz, sakince. Hem ısınmaz, nemlenmez hem keyfi uzun sürer hem de nikotin tokluğuyla yarıda bırakıp ziyan etmezsiniz. Zaten bu kural her zaman işlemez mi?  Bu karışımda buna biraz daha dikkat edilirse iyi olur. Dolumun sonları zaten havai fişekler, ışık gösterileriyle bitiyor. Topuklarınıza kadar iniyor nikotin.

Hiç yorum yok: