hoşgeldiniz

Pipoların koleksiyonunu yapmıyorum. Pipolar benim için sınırsız tütün dünyasındaki değişik lezzetlerin keşfinde kullandığım araçlar oldular hep.
"Hayat biter tütün bitmez" deyip, elimden geldiğince çok tütünün lezzetine bakmaya çalışıyor, bunlar hakkında notlar alıyorum. Burada kendime ait bu notları benim gibi pipo tütünü meraklılarıyla paylaşmaya çalışıyorum.

Ben bir uzman değilim. Tatma şansını yakaladığım tütünler hakkında kendimce yorumlar yapıp, kendimce puanlar verdim. Her pipo meraklısının kendi ağız tadı ve tütün seçimleri bireyseldir ve tartışılamaz.

Burada kullandığım bazı pipo ve tütün terimlerini anlam karmaşası yaşamamak için Türkçeleştirmemeyi uygun gördüm. Arzu edenler bu terimlerin açıklamalı listesini aşağıda görebilirler.

Tütünleri değerlendirirken kullandığım kriterleri de açıklayan bir listeyi aşağıda bulabilirsiniz.

Yıllardır pipo tütünleri hakkında okuduklarım ve tecrübe ettiklerim neticesinde yazdığım Tütün Kültürü adlı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Pipo sever dostların, hoşuma giden paylaşımlarından derlediğim bir bölüm de eklendi.

Ziyaretiniz için teşekkürler!

7 Kasım 2016 Pazartesi

Bosphorus - New Virginia Flake

İçerik: Virginia
Kesim: flake
Sertlik: orta-hafif
Aroma katkısı: yok
Lezzet: orta
Tavsiye: ****
Birol Beyin her tütününü değerlendirirken ayrı ayrı bu işi nasıl başarmış olduğunu yazmayacağım. Daha eski tarihli Bosphorus marka tütün incelemelerime bakabilirsiniz.

Yine bulk olarak temin ettiğim bu tütünü cam kavanozlarda saklıyorum. Üreticinin tarifiyle içerik şöyle; kırmızı ve sarı virginia yapraklarının meşe fıçıda fermente edilmesi ile elde edilmiş eşsiz bir tat. İlk dolumlarda ben beklediğim yoğunlukta lezzeti yakalayamadım. Tütünü yorumlamak için de acele etmedim. Dolumları değişik nem oranlarında denedim. Ne zaman ki iyice dinlendi işin rengi değişti. Hepsini birden havalandırdım. Sonra yaklaşık üç hafta kadar hiç dokunmadım bu tütüne. Sıkı kapaklı bir kavanozda sabırla beklediler beni. Bundan sonraki içimler daha dolgun oldu. Şimdi, bir kaç haftalık beklemeyle tütünü yıllandırmış olmuyoruz elbette. Ama lezzetteki değişim güzel bir işaret. Bu sayede üç yıldız vermeye niyetlendiğim tütün, dördüncü yıldızı da benden kapıyor. Hemen yeni bir sipariş verip, 50 gram kadar bir miktarını, geldiği gibi, havalandırmadan kavanozlayıp etiketleyip 6 ay açılmamak üzere beklemeye aldım. Bakalım o nasıl olacak? Bu son gelen parti çok taze, neminden anlamak mümkün. Mutlaka dinlendirilmeli. Bence en az bir hafta, hatta on gün.
Dolumlar rahat yanıyor. Temiz kül bırakıyor. İçim kalitesi bozulmuyor. Lezzetteki hafif narenciye ekşi tatlılığı yakalıyorsunuz. Ben öğüterek yaptığım dolumları daha çok sevdim. Herhalde yaş ilerledikçe artık çook yavaş flake içme sabrı kalmadı.

Hiç yorum yok: