hoşgeldiniz

Pipoların koleksiyonunu yapmıyorum. Pipolar benim için sınırsız tütün dünyasındaki değişik lezzetlerin keşfinde kullandığım araçlar oldular hep.
"Hayat biter tütün bitmez" deyip, elimden geldiğince çok tütünün lezzetine bakmaya çalışıyor, bunlar hakkında notlar alıyorum. Burada kendime ait bu notları benim gibi pipo tütünü meraklılarıyla paylaşmaya çalışıyorum.

Ben bir uzman değilim. Tatma şansını yakaladığım tütünler hakkında kendimce yorumlar yapıp, kendimce puanlar verdim. Her pipo meraklısının kendi ağız tadı ve tütün seçimleri bireyseldir ve tartışılamaz.

Burada kullandığım bazı pipo ve tütün terimlerini anlam karmaşası yaşamamak için Türkçeleştirmemeyi uygun gördüm. Arzu edenler bu terimlerin açıklamalı listesini aşağıda görebilirler.

Tütünleri değerlendirirken kullandığım kriterleri de açıklayan bir listeyi aşağıda bulabilirsiniz.

Yıllardır pipo tütünleri hakkında okuduklarım ve tecrübe ettiklerim neticesinde yazdığım Tütün Kültürü adlı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Pipo sever dostların, hoşuma giden paylaşımlarından derlediğim bir bölüm de eklendi.

Ziyaretiniz için teşekkürler!

7 Kasım 2016 Pazartesi

Bosphorus - Venice Nights

İçerik: Virginia Burley Perique
Kesim: broad cut
Sertlik: orta hafif
Aroma katkısı: hafif
Lezzet: orta yoğun
Tavsiye: **

Harmanın içerik bilgisi sizi yanıltmasın. Sertlik, virginia lezzeti veya burley tokluğunu ilk başlarda bulamayacaksınız bunda. Çok enteresan bir lezzet yakalanmış. Tattığım en değişik tütünlerden biri. İçeriğini bilmesem zor tahmin yürütürdüm hakkında. Basit bir şekilde yanıyor. Kesinlikle ısınma yok. İlk lezzetler harmana serpiştirilen meyvemsi bir aromanın baskınlığıyla gayet tatlı. Hatta beni biraz sıkıyor ilk yarım. Yalnız dolumu yarıladıktan sonra işler değişiyor. Oraya sonra geleceğim. Bu ilk nefeslerde ayırt etmeye çalıştıkça, lezzetin neye benzediğini düşündükçe kafam karıştı. İncir mi keçiboynuzu mu erik mi rom da var mı? Nedir bunlar yahu? Ben ne olduğunu düşüne durayım, Birol Beyde saklı kalmasını istediğim bir detay bu. O söylemesin ki biz de içelim bu tütünü bol bol :) Pipo tütününde merak iyidir. Meraklandırarak yazılan romanlar gibi keyif versin.
Gelelim sonrasına. Sanki bir burley hissettiriyor kendisini, derinden derinden. Virginia bastırıyor. Son yarımdaki lezzeti ben çok sevdim. Aroma azalıyor, tütünün doğal tadı başlıyor. Önceden tatlandırılmış dil ve damak bayram ediyor. Güzel bir tat bırakıyor damakta. Sonuna kadar için dolumları. Esas lezzet orada bence.
Bana göre zaman zaman damağı tatlandırmak için, güzel bir değişiklik yapabileceğim bir tütün  Bu harmanın adı da hoş tadı da. Mutlaka deneyin. Fakat benim için rutin olamayacak.


Hiç yorum yok: